Owszem, istnieją darmowe bramki SMS jednak posiadają one bardzo wiele wad, które wręcz dyskwalifikują zastosowanie ich w biznesie. Są to m.in.:

  • limity dziennie wysłanych wiadomości,
  • dołączane informacje reklamowe od usługodawcy,
  • konieczność wpisywania przy każdej wiadomości haseł z obrazków,
  • brak możliwości zdefiniowania grup kontaktów,
  • konieczność wprowadzania przy każdej wiadomości numerów telefonów oraz treści wiadomości,
  • brak gwarancji oraz kontroli ile wiadomości SMS zostało poprawnie wysłanych, brak historii wysłanych wiadomości,
  • brak terminarza oraz planowania promocji,
  • brak wsparcia technicznego, brak ujednoliconej bazy kontaktów,
  • brak możliwości zdalnego wysyłania wiadomości,
  • brak statystyk oraz raportów,
  • brak możliwości wysłania wiadomości SMS do sieci zagranicznych,
  • brak wsparcia dla zmiennego pola nadawcy,
  • brak możliwości wysyłania zakładek WAP Push,
  • brak możliwości stosowania polskich znaków,
  • bardzo ograniczona przepustowość i szybkość wysyłania,
  • brak możliwości stosowania spersonalizowanych SMSów oraz naprawdę wiele, wiele innych utrudnień w zastosowaniu biznesowym.

Telekomunikat jest wolny od powyższych utrudnień oraz ograniczeń a dodatkowo posiada inne, przydatne funkcjonalności usprawniające pracę, zwiększające wydajność oraz efektywność.